Projektowanie strony produktu w Sklepie Internetowym

projektowanie strona produktu

Spędziłeś dużo czasu i wydałeś dużo pieniędzy, optymalizując sklep internetowy, aby przyciągnąć klientów? Projektowanie sklepów internetowych rozpoczyna się od najważniejszego elementu, czyli od zaprojektowania podstrony produktu. Podstrona z produktem powinna być traktowana jako odpowiednik online prawdziwego sklepu. Jego konstrukcja powinna wykonywać zadania podobne do tego, co na żywo zrobiłby sprzedawca, jak by zaprezentował ten produkt oraz jak ten produkt by został przez niego zareklamowany i sprzedany. Jak to zrobić?

  • Ogranicz czynniki rozpraszające uwagę konsumenta od produktu
  • Zaspokój różne motywacje zakupowe
  • Odpowiedz na pytania budując zaufanie
  • Spraw by działania klienta w sklepie były pożądane, proste i oczywiste

Rzućmy okiem na dwie najważniejsze porady dotyczące projektowania strony produktu w sklepie internetowym:

1. Kluczowe elementy strony produktu trzymamy na głównym widoku

Ważnym elementem jest to, aby użytkownik otrzymał najważniejsze informacje szybko, aby wiedział, że znajduje się we właściwym miejscu. Umieść nazwę produktu i informacje o nim, jego koszt oraz ustawienia rozmiaru wysoko na stronie. Przestrzeń ta, liczona jest około 700 pikseli od górnej części nagłówku serwisu. Zapewnia to, że na pierwszym ekranie pojawia się kluczowe informacje. Przyciski „Dodaj do koszyka” oraz przyciski wzywające do działania muszą być jasne i spójne, oraz muszą się wyróżniać. Chcemy, aby dla kupujących czynność dokonania zakupu była jak najłatwiejsza.

2. Planowanie przestrzeni podstrony produktu w sklepie internetowym

Klienci odwiedzający sklep internetowy skanują podstronę produktu, aby określić, czy jest na niej coś dla nich interesującego. Użytkownik strony chce znaleźć najważniejsze informacje szybko. Biała przestrzeń wokół elementów strony prowadzi oka odwiedzającego. Pomaga im łatwo znaleźć to, czego szukają, a może komunikować się, przekazując, co jest najważniejsze, tworząc hierarchię wizualną treść. Weź pod uwagę ilość pustego miejsca wokół przycisku akcji w taki sposób, aby uczynić go widocznym. Gdy jest bałagan na takiej stronie, czyni to produkt mniej atrakcyjnym i również informacje o produkcie czyni trudniejszymi do odczytania. Zajmuje również dłużej, aby załadować stronę internetową zawierające ciężkie niepotrzebne elementy. Tak więc, zachowanie równowagi między ilością treści i białej przestrzeni jest kluczem do dobrego projektu strony produktu i zwiększenia sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*