Jak zwiększyć sprzedaż w Sklepie Internetowym?

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

W Internecie możemy znaleźć wiele poradników, które doradzają jak błyskawicznie zwiększyć sprzedaż w Sklepie Internetowym. Porady te są jednak zbyt ogólne lub przestarzałe i nie dopasowują się do aktualnie panujących trendach na rynku e-commerce. Poniżej przedstawiamy kilka zawsze aktualnych i szybkich do wprowadzenia porad dla Twojego sklepu internetowego.

1. Opracowanie odpowiednich nazw kategorii

Jednym z kluczowych elementów sukcesu e-commerce jest prosta i łatwa do zrozumienia nawigacja. Pomaganie klientom łatwo znaleźć produkt poprzez logiczne etykiety, filtry i kategorie. Nie wymyślaj swoich unikatowych nazw, a skorzystaj z odpowiednich narzędzi do tego przeznaczonych. Głównym narzędziem będzie Google Keyword Planner. W drodze projektowania sklepu internetowego będziemy mogli zobaczyć jakich słów w naszej branży używają  potencjalni klienci.

2. Unikalna treść opisów produktów

Ta strategia pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencyjnych sklepów, ponieważ ma niesamowity wpływ na SEO w wyszukiwarce Google. Przełoży się to bezpośrednio na przyciągnięcie nowych klientów do sklepu, ponieważ unikalność opisów jest bardzo dobrze odbierana przez wyszukiwarkę Google. Przygotuj unikalne opisy produktów, używając ok. 250-350 wyrazach pamiętając o używaniu synonimów produktu w treści.

3. Oszałamiające obrazy

Obraz mówi tysiąc słów, a ładne zdjęcia produktów przekazują informacje, których nie możemy umieścić w tekście. Odpowiednio zoptymalizowane zdjęcie współpracuje również z SEO. Ładne i przyciągające uwagę zdjęcia, mogą być przynętą na serwisach społecznościowych, gdzie używanie obrazów ma największe przełożenie na pozyskiwanie klientów.

4. Dobre adresy URL

Upewnij się, że adres stworzonego sklepu internetowego łatwy do zrozumienia i nawigacji. Istnieje duża różnica między http://twójsklep.pl/ubrania-dla-kobiet a http://twójsklep.pl/skelp/?katid=235. Skup się na przygotowaniu do nazw linków kategorii i produktów odpowiednio opracowane słowa kluczowe i pamiętaj o intuicyjnej nawigacji.

5. Sklepowy Blog

Regularne tworzenie unikatowych treści gwarantuje, że Google zainteresuje się bardziej takim sklepem internetowym, ponieważ prowadzenie bloga buduje wiarygodność wśród potencjalnych klientów. Zwiększa to ich zaangażowanie i czas pobytu na naszym serwisie, który można wykorzystać w różny sposób do kierowania klientów do dokonania zakupu.

6. Motywacja klientów sklepu

Bezpłatna wysyłka lub rabaty przy zamawianiu produktów w pakietach może dać naszemu sklepowi przewagę nad konkurencją, która przełoży się znacząco na zwiększenie konwersji. Rzeczy takie jak rabaty, bonusy i bezpłatna dostawa po zakupie za daną kwotę pomogą niedużym kosztem zwiększyć średnią wartość zamówienia na jednego klienta.

7. Porzucone wiadomości z koszyka

W świecie handlu elektronicznego wiele zakupów jest porzucanych na etapie dodania produktów do koszyka. Klienci rezygnują z różnych powodów lub po prostu zapominają o finalizacji zakupu. Wysyłanie e-maila do tych klientów, który przypomni im o zakupach, może zainteresować ich ponownie zakupami i zachęcanie ich do szybkiego działania. Dobrym trikiem jest dodanie kuponu rabatowego do takiego e-maila.

8. Opinie i oceny klientów

Nie wszystkie produkty mogą sprzedawać się samodzielnie, pozytywne opinie klientów mogą mieć bardzo duży wpływ na ich sprzedaż. Ponad 60% klientów czyta opinie o produktach przed potwierdzeniem zakupu i pozytywne oceny mają znaczący wpływ na ich sprzedaż. Oprócz tego opinie są świetne dla SEO z oryginalną treścią.

9. Wezwania do działania

Mając stosunkowo krótkie i wyraźne wezwania do działania jednym komunikatem, może zachęcić ludzi do dokonywania zakupów. Kreatywne i bezpośrednie wezwania do działania, które mówią coś więcej niż kup teraz, często działają najlepiej.